Kaip Ieškoti Darbo?

Šis klausimas dabar jaudina šimtus tūkstančių mūsų piliečių. Nemažai jų daugelį metų dirbo arba tik pateko į darbo rinką, tad nežino šiuolaikinio įsidarbinimo vingrybių, pavyzdžiui, kaip parašyti motyvacinį laišką ar elgtis per darbo pokalbį.

Kokio darbo ieškote?

Paprastai staiga darbo netekusius žmones tarsi ištinka šokas: „Kaip, aš – atleistas? Nereikalingas?..” Ir dauguma atleistųjų Lietuvoje vos ne iš karto įtraukia pečius, nuleidžia galvą ir ima liūdnu žvilgsniu varstyti aplinkinius. Neva susipraskite: aš dabar – nelaimingas, tad padėkite man. Arba – nelįskite prie manęs, juk matote, kaip aš kenčiu… Dar truputį vėliau dauguma atleistųjų ima ieškoti darbo. Bet kokio. Kad tik dirbtų ir kažką uždirbtų. Taip elgiasi skęstantys žmonės – gelbėjasi iš vandens gniaužtų, čiupdami rankomis bet ką. Taip ir mūsų bedarbiai pasiruošę dirbti bet ką. Negalvodami, kad po savaitės ar mė-nesiojų psichika prablaivės ir jie ims savęs klausinėti:„Ką aš šiame darbe veikiu?”

Tad psichologai primygtinai pataria: jeigu jus atleido, neikite iš proto – tiesiog pasistenkite pirmiausia bent kiek atsikvėpti. Tik tuomet, bent truputį pailsėję, imkite mąstyti, kokio darbo norite – bet kokio ar vis dėlto pagal savo specialybę ar pašaukimą. Taip, būna atvejų, kai buvę veterinarai tampa puikiais langų montuotojais ar buvę kepėjai – spaustuvininkais. Tačiau paprastai žmogus ieškosi darbo arba pagal savo specialybę, arba pagal jau įgytą darbo patirtį.

Kai jau apsispręsta, kokio darbo norima, telieka žinoti būdus, kaip to siekti. Be abejo, visi draugai, šeimos nariai ir pažįstami jau būna įtraukti į jūsų darbo paieškas. Tačiau nereikia praleisti ir „oficialios galimybės” jį susirasti.

0 būtent – dalyvauti konkurse vienai ar kitai pareigybei užimti. Darbo skelbimų galima ieškotis ir laikraščiuose, ir internete, ir per įdarbinimo agentūras. O atradus tinkamą darbo pasiūlymą, pirmiausia reikia tinkamai save pristatyti. Irtai daroma visų pirma parašant ir nusiunčiant motyvacinį laišką, taip pat nurodant, į kokią konkrečią pareigybę pretenduojate. Taigi telieka sėstis prie kompiuterio ir – iš pradžių elektroniniame laiške – prisistatyti.

Motyvacinio laiško rašymas

Motyvacinis laiškas – tai jūsų gyvenimo aprašymo (CV) priedas, kuriame jūs turite galimybę aprašyti tai, kas atskleistų jūsų norą ir tinkamumą dirbti būtent toje vietoje, į kurią pretenduojate. Paprastai tai laisvo stiliaus pusės ar vieno puslapio apimties laiškas. Jis siunčiamas kartu su CV. Motyvacinis laiškas nėra privalomas, kai atrankos konkurso organizatoriai jo neprašo. Tačiau visada turėkite omenyje: jūsų motyvacinis laiškas – puiki galimybė išsiskirti iš kitų kandidatų.
Šį laišką sukurti sunkiausia, nes kandidatas dažniausiai nežino, ką rašyti, kad darbdavys „užsikabintų” ties jo kandidatūra. Todėl darbo paieškų specialistai pataria atkreipti dėmesį į šiuos dalykus: • motyvacinis laiškas skiriamas konkrečiam asmeniui arba bendrovės   administracijos vadovui; jeigu laiškas parašytas atsiliepiant į darbo pasiūlymą, reikia nurodyti jo šaltinį (pvz., 2010 m. rugpjūčio 18 d.„Savaitė”);

1 laiškas neturi būti ilgas – visas tekstas turi tilpti viename puslapyje;
jame turi būti pagrindinė informacija apie jus (smulkiau tai išdėstoma CV) ir priežastys, kodėl šis darbas jus domina ir kodėl, jūsų nuomone, būtumėte tinkamiausias kandidatas pasirinktai pareigybei užimti;
kaip ir CV, nurodykite savo kontaktinį telefoną ar kitus duomenis;
šis laiškas turi būti pasirašytas.

Motyvacinis laiškas rašomas būsimajam darbdaviui, norint jį įtikinti pakviesti jus atvykti į pokalbį.

Efektyvų laišką sudaro ne daugiau kaip 4-5 pastraipos. Iš pradžių tik nepradėkite savęs girti – pristatykite konkrečius savo profesinius ar charakterio pranašumus. Pademonstruokite žinias apie įmonę ir, jei įmanoma, susiekite naujas verslo plėtros idėjas su asmeniniais savo gebėjimais. Neužmirškite pagirti įmonės.

Antroje pastraipoje pabandykite iš anksto atsakyti į kiekvienam darbdaviui kylantį klausimą: kaip padėtumėte padidinti įmonės pelną ar efektyvumą?

Trečioje pastraipoje trumpai apibendrinkite savo kvalifikaciją. Čia pasinaudokite galimybe pristatyti savo papildomus pranašumus, galinčius padėti susitarti dėl pokalbio. Sutelkite dėmesį į tai, kas darbdaviui gali pasirodyti vertinga.

Baigiamoji pastraipa paprastai skiriama kvietimui veikti. Čia galima paprašyti darbdavio paskirti laiką ir vietą pokalbiui arba suderinti susitikimo laiką.

Prieš išsiųsdami šį laišką patikrinkite, ar nepalikote rašybos klaidų, ar gerai nurodėte pareigas. Jei po dviejų ar trijų savaičių negaunate atsakymo, paskambinkite į organizaciją ir išsiaiškinkite kodėl.

Galite tai padaryti elektroniniu laišku. Pasiteiraukite apie savo prašymą ir paprašykite naujos informacijos, galinčios padidinti jūsų galimybes susitarti dėl darbo pokalbio. Jeigu vis dėlto negausite naujų žinių, teliks susitaikyti su nemalonia realybe: jūs šio darbdavio nesudominote, ir į tą darbo vietą buvo priimtas kitas žmogus.

Pagrindinės pokalbio klaidos

Jeigu jus pakvietė pokalbiui, šis pusvalandis neabejotinai yra vienas labiausiai jaudulį keliančių viso darbo paieškos proceso dalių. Greta patarimų, kaip atsakyti į pateiktus klausimus, specialistai įvardija ir keletą pagrindinių klaidų, kurių derėtų vengti.

Pirma, apie tinkamą aprangą darbo pokalbio metu yra prirašyta daugybė straipsnių. Apsiribosime faktu, kad didžiausią įspūdį atrankos konsultantui padarote per pirmąsias 17 sekundžių. Tad jam neturėtų kilti abejonių dėl jūsų išvaizdos, aprangos ir paprasčiausios higienos – sušukuotų plaukų, švarių dantų ir nagų, neįkyraus kvepalų aromato.

Antra, pokalbio metu nesimai-vykite. Natūraliai nusišypsokite, užmegzkite akių kontaktą. Tik neperlenkite lazdos! Nėra nieko blogiau už nenatūralią šypseną ir nervingą linksėjimą.
Trečia, kontroliuokite savo kalbą. Padrika šneka, konsultanto pertraukinėjimas ir ilgiausi atsakymai į paprasčiausius klausimus išvargina pašnekovą. O jūs pasirodysite kaip bendrauti nesugebanti asmenybė. Geri atsakymai yra taiklūs, aiškūs ir trumpi.

Ketvirta, niekada neburnokite ant buvusios darbovietės, jos vadovų ir bendradarbių.Tai neetiška. Ir atminkite, kad kuo garsesnis įmonės prekės ženklas, tuo labiau jos atstovai tikėsis, kad jūs esate puikiai susipažinęs su galima darboviete.

Šaltinis: Kaip Ieškoti Darbo?

Žymės: